שאלות נפוצות

למה ללמוד ולתרגל יוגה?

היוגה היא שיטה עתיקה להרחיב את רמת האושר שלנו באמצעות תירגולים ואימונים שונים שמאפשרים איזון פנימי למתרגל.

 

מה מתרגלים ביוגה?

ניתן לחלק את האימון בקראמה יוגה (יוגה של עשיה) לשלושה סוגים :

  1. תנוחות (אסאנות)

אסאנות הן תרגול פיזי של הגוף שמשפר את מצבו הפיזי של הגוף ומאזן את ההרמוניה בין אברי הגוף השונים: שרירים, רקמות חיבור, מערכת העצבים, בלוטות הורמונליות וכדומה. התמדה בתירגול זה מחזקת את הגוף, משפרת את טווחי התנועה של גוף, מעוררת את זרימת הדם והנוזלים בגוף ומאפשרת תחושה נינוחה ויציבה.

  1. נשימה (פראניאמה)

אימון שעיקרו עוסק בפיתוח מערכת הנשימה באמצעות תירגולים יחודים שכוללים פיתוח והגברת המודעות לנשימה. התירגולים כוללים נשימה בקצבים שונים, הפסקת נשימה מודעת.  אימון מתמיד מפתח ומחזק את מערכת הנשימה יוצר תחושה אנרגטית, מגביר את הריכוז והמיקוד של המתרגל.

  1. התבוננות (מדיטציה)

המדיטציה הינה טכניקה עתיקה וידועה בה המתרגל לומד להשקיט את התודעה (שם כולל למחשבות, מושגים, הרגשות ורצונות). אימון מתמיד יביאו למתרגל יכולת להשקטת התודעה, יגבירו את הריכוז והאיזון הנפשי.

 

מה מיוחד בויג'נאנה יוגה?

המוטו של זרם הויג'נאנה יוגה הוא "להתאמן מבפנים". בזמן האימון, המתרגל מתבונן  ומקשיב פנימה ועלידי-כך, מאמן את התודעה להתכוונן ולהתבונן באימון, בתחושות ובקשיים במהלך התרגול. זרם זה נוצר משיטת איינגר יוגה ולכן מדגיש את הדיוק במיקום ובתנועת הגוף במהלך האימון ביוגה. התרגול בויג'נאנה מדגיש את העידון וההגברת המודעות בתנועת הגוף ואינו לוקח את הגוף לקצה מבחינת טווח התנועה והמאמץ שנדרש מהמתרגל.

 

האם היוגה היא דת או כת?

היוגה מציעה טכניקות אימון שונות לשפר את רמת האושר שלנו, הינה אוניברסאלית ואינה שייכת לאף תרבות או מדינה. אמירות כגון "היוגה מקורה בהודו ולכן אינה מתאימה לתרבות המערבית שקולה להצהרה כגון "אין להאזין למוצרט כיוון שמקורו באוסטריה ולכן מייצג תרבות זרה..." או למה לאכול אוכל סיני".

העובדה שהשמש זורחת במזרח אינה הופכת אותה להיות מיזרחית...

 

אין לי ניסיון קודם ביוגה האם היוגה מתאימה לכל אחד?

כן, בהחלט היוגה מתאימה לכולם ללא קשר לגיל, יכולות או מקום. אין צורך בניסיון קודם רק פתיחות לקבל את החדש ולעיתים גם את השונה. ראש פתוח ורצון מה שנדרש

 

מדוע ללמוד בקבוצה קטנה?

 קבוצה קטנה מאגדת את היתרונת של הלימוד בקבוצה גדולה של אנשים כמו למשל תמיכה והשפעה חיובית של הקבוצה על הפרט ובאותה מידה מאפשרת יחס אישי מהמורה והתאמה טובה יותר של האימון לתלמיד.

 

מה מייחד את אופן ההוראה שלך?

אופן ההוראה שלי משלב את יסודות היוגה במורכבים מתנוחות, נשימה, מדיצטיה ופילוסופיה. במהלך השיעורים אני שם דגש על דיוק והבנת התנועה והגוף תוך העמקה וירידה לפרטים הקטנים. סגנון ההוראה שלי מלווה בחקירה פנימית עצמית של כל תלמיד ביוגה ובתוך התנוחה בפרט.

קצב השיעור אינו מהיר ואינו עוסק בלעשות את התנוחה אלא להיות בה ולהבין מה התלמיד עושה עם הגוף, היכן הוא נמצא במרחב.

אחת המטרות המרכזיות שלי היא שתלמידי יקבלו בסיס טוב לתרגול אישי בבית ויהפכו את האימון לשיגרת חיים.

 

האם אפשר להפצע במהלך תרגול יוגה?

עבודה לא נכונה עם הגוף עשוייה לגרום לכאב במקרים קיצוניים אף לפציעות. הדרך להמנע מכך היא בעבודה הדרגתית , מדוייקת ובהגברת המודעות. אני שם דגש רב ביישום אלמנטים אלו בשיעורים שלי